Hírek
2019. Április 09. 12:43, kedd |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: mti
Száz nap múlva rajtol a Kékszalag

Száz nap múlva, július 18-án kezdődik a 51. Kékszalag, Európa leghosszabb és legrégebbi tókerülő vitorlásversenye.
„Legalább 500-600 hajó nevezésére számítunk” – mondta Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára az MVSZ keddi hírlevele szerint.
Kiemelte, a tavalyi Kékszalag azért volt különleges, mert az 50. versenyt rendezték, idén pedig két évfordulót ünnepelnek.
„Egyrészt az első Kékszalagra 85 évvel ezelőtt, 1934-ben került sor. Másrészt 2019-ben lett 90 éves a Magyar Vitorlás Szövetség” – nyilatkozott a főtitkár.
A 2018-as, jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíjon több rekord született. Összesen 681 hajó adta le a nevezését és 545 csapat futott be a célba, erre korábban nem volt példa. A tavalyi versenyt több mint 12 órás idővel a svájci Safram nyerte, megelőzve a 13-szoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas kormányozta PreVitalt és a Józsa Márton vezette Opel Fifty-Fiftyt.
A Kékszalag időrekordját az Opel Fifty-Fifty tartja, ez a hajó 2014-ben 7 óra 13 perc alatt teljesítette a távot. A 2018-as Kékszalagon a leghosszabb ideig versenyző vitorlás, a Végrehajtó nevű hajó volt, amely 46 óra 43 perc alatt ért körbe.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 20. 09:13, vasárnap | Belföld
Nagy István: Felszámolták a rábapordányi telepet, de a vírus megállításához minden állattartó fegyelmezettsége kell
Felszámolták a ragadós száj- és körömfájásvírussal fertőzött rábapordányi állattartó telepet.
2025. Április 19. 08:31, szombat | Belföld
Nagy István: a saját állatai megóvása érdekében minden gazdálkodó továbbra is tartsa be a hatósági előírásokat
Nagy István nyomatékosan ismét arra kért minden gazdálkodót, hogy a saját állataik megóvása érdekében továbbra is tartsák be a hatósági előírásokat; csak az lépjen be az állattartó telepre, akinek jelenléte elengedhetetlen.
2025. Április 18. 09:47, péntek | Belföld
ÉKM: jó tempóban halad a Déli Körvasút 2. ütemének építése
Jó tempóban halad a Déli Körvasút 2. ütemének építése, a beruházás az elmúlt 100 év legjelentősebb budapesti vasútfejlesztése